آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

  • ۰
  • ۰

 

erning هنر تنظیم فضای بین کاراکترها است تا بتواند چشم را به راحتی در سراسر کپی جریان دهد بدون اینکه از اختلافات پریشان شود. به یاد داشته باشید: تایپوگرافی مقدماتی خوب هرگز مورد توجه قرار نمی گیرد.

هم ترازی
اینکه چگونه متن خود را تراز کنید ، تأثیر بسزایی در نحوه خواندن و درک مردم دارد. تصمیم گیری در مورد ترازی باید با موضوع طراحی شما در ذهن شما گرفته شود و البته خوانایی و خوانایی آن.

شستشوی سمت چپ (یا راست خاردار)
متن به سمت چپ تراز شده است. این تراز ، روشی طبیعی است که ما در فرهنگ غربی می خوانیم. هنگامی که به درستی انجام شود ، یکی از بزرگترین عوامل در بهبود خوانایی است.

حتما به قسمت راست (یا دستمال) توجه کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که تعادل خوبی با طول خط وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که آنها خیلی هم شباهت ندارند بلکه از هم فاصله چندانی ندارند.

خیط و پیت کردن راست (یا سمت چپ خاردار)
متن در راست قرار گرفته است. اگر از چپ به راست بخوانیم ، گرگرفتگی در سمت راست می تواند جریان طبیعی متن را مختل کند. برای برجسته کردن کپی تکمیلی از آن به عنوان تضادی با متن اصلی متن استفاده کنید.

مراقب علائم نقطه گذاری در سمت راست باشید زیرا آنها می توانند تراز وسط را مختل کنند.

تعدیل شده
شروع و انتهای خطوط متن هر دو با چپ و راست تراز شده اند.

اگرچه ترازی موجه به دلیل تمیز بودن آن در یک جعبه تمیز به نظر می رسد ، خواندن آن نیز دشوار است ، زیرا بین خاتمه یک خط متن نشانه کمتری وجود دارد. به منظور حفظ خطوط ، اختلافات بین فاصله می تواند بین کلمات ظاهر شود.

در مورد بیش از حد هشیاری هوشیار باشید ، زیرا برخی از برنامه ها در انتهای خطوط متن کلمات را تکمیل می کنند تا متن موجه شود. علاوه بر این ، برخی از خطوط ممکن است فاصله زیادی با کلمات داشته باشند ، بنابراین ممکن است شما نیاز به تنظیم وقایع خط در صورت نیاز داشته باشید.

محور
متن به جای لبه ها با مرکز منطقه متن تراز شده است.

هنگام استفاده از تراز متمرکز ، احتیاط کنید - هیچ چیز بدتر از متن متمرکز ضعیف نیست. هیچ نقطه مشترکی وجود ندارد که خط شروع و پایان یابد ، بنابراین خواندن آن بسیار سخت است.

هنگامی که فقط چند خط متن (2-3 خط) وجود دارد ، متن متمرکز به نظر می رسد.

خوب انجام شد ، تراز وسط قرار دارد می تواند درجه یک و زیبا به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که متن متن شما به اندازه کافی گسترده است که متن را به خطوط منطقی خرد کند و تضاد کافی بین طول خط وجود داشته باشد تا متن را برای شما جذاب کند.

کار با تایپوگرافی در فتوشاپ و Illustrator
نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop و Illustrator از ویژگیهای قدرتمند تایپ کردن برخوردارند. مفاهیم مورد بحث در بالا همه در Photoshop و Illustrator در دسترس شما هستند.

دو پنلی که با تایپوگرافی سروکار دارند عبارتند از: پنل کاراکتر (پنجره> کاراکتر) و پنل پاراگراف (پنجره> پاراگراف).

https://maktabtv.com/Courses/typography/

برخی از نکات تایپوگرافی
در اینجا چند نکته و ایده برای کار با نوع ارائه شده است.

سلسله مراتب اطلاعات
هنگام برنامه ریزی طراحی خود ، مهم است که چگونه می خواهید سلسله مراتب و ساختار را شناسایی کنید. عنوان / تیتر چقدر بزرگ یا چقدر جسورانه است؟ سرفصل های زیر ، کپی بدن یا شرح تصاویر چیست؟

همچنین در نظر بگیرید که استفاده از حروف مختلف می تواند به شما در ایجاد تمایز بین سطوح متن مختلف کمک کند. بسیاری از انتشارات موفق برای ایجاد طرح بندی کلاسیک و معاصر ، انواع مختلفی را ایجاد می کنند.

ایجاد یک سلسله مراتب منطقی در طرح های شما اسکن و خواندن آنها را آسان تر می کند.

نوع های چهره ای را که تم پشتیبانی می کنند را انتخاب کنید
فکر کردن در مورد موضوع طرح خود در حالی که صفحات مختلف را انتخاب می کنید به شما در تصمیم گیری کمک می کند. پس از شغل اغلب طولانی - اما بسیار لذت بخش - انواع مختلفی از شکل های لیست کوتاه ، گزینه های خود را با ارزیابی آنها در برابر موضوع خود توجیه کنید.

آشنا شدن
هرچه کاری بیشتر انجام دهید ، به نتیجه بهتر می رسید. در واقع ، باید سعی کنید تا حد امکان با تایپوگرافی آزمایش کنید. خود را در موضوع غوطه ور کنید. (من لیست کوتاهی از کتاب ها و سایت ها را برای بررسی در پایان این راهنما درج کرده ام.)

به نمونه کارهای طراحانی که تحسین می کنید ، نگاه کنید و نحوه استفاده از تایپوگرافی را برای ایجاد کار عالی مطالعه کنید. به فرمهایی که برای شما جذاب است توجه کنید 

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • الهام سیروس

اموزش تایپوگرافی مقدماتی 4

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی