آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

  • ۰
  • ۰

 

به عنوان پیشرو دراموزش تایپوگرافی مقدماتی و چاپ ، به این دلیل است که در قدیم چاپ و تنظیم بلوک های نوع ، نوارهای سرب بین خطوط با توجه به میزان فضای مورد نیاز درج می شدند. نقش پیشرو در تایپوگرافی ایجاد فضای کافی بین خطوط برای خواندن آن است. مانند همه مسائل مربوط به تایپوگرافی ، این تعادل بین راحتی خواندن و سبک زیبایی شناسی است.

پیوندها

هنگامی که بخش هایی از آناتومی شخصیت ها با هم برخورد می کنند یا خیلی نزدیک به هم نگاه می کنند ، می توانند در آنچه Ligatures نامیده می شوند ترکیب شوند. اینها بسته به میزان آشکار بودن برخورد ، می تواند به دلایل کاربردی یا تزئینی باشد. بیشتر این مسئله فقط مربوط به فونت های سری است اگرچه گاهی اوقات sans-serif ها برای تنظیم تنظیمات نیز لازم هستند.

پیوندها
می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیوندهای مربوط به مجله Fonts.com و Adobe's Layers کسب کنید.

هیپنوتیزم

یکی دیگر از جزئیاتی که باید در مورد تایپوگرافی قضاوت کنید. هیپنوتیزم مورد علاقه طراحان یا تایپیوگرافی ها نیست بلکه گاهی اوقات برای جلوگیری از بروز مشکلات پارچه مورد نیاز قلمداد می شود (در این مقاله توضیحی در مورد پارچه وجود دارد). اگر مجبور به استفاده از آنها هستید ، از قرار دادن تعداد زیادی از آنها در یک نسخه کپی ، خودداری کنید و به خصوص از دنبال کردن یکی از موارد دیگر خودداری کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این صفحه ، این صفحه را درhttps://maktabtv.com/Courses/typography/  بخوانید.

 

مورد دیگری که می تواند باعث ایجاد سردرگمی در استفاده از شخصیت های خط افقی در یک فونت شود ، و استفاده صحیح از آن است. ارزش دانستن تفاوت میان Hyphen (کوتاه) و En-dash (اندکی طولانی تر) و Em-dash (طولانی ترین) است. Linotype و Fonts.com در این زمینه راهنماهای مفیدی دارند.

شبکه ها

گرید راهنمایی است که طراحان گرافیک می توانند کپی و تصاویر را به روشی انعطاف پذیر ترتیب دهند ، در حالی که این مطالب را آسان و راحت می توان در آن دریافت و درک کرد. آنها می توانند پایه و اساس یک طرح چاپی خوب را تشکیل دهند ، بنابراین خوب است که به عادت استفاده از آنها در کار خود بپردازید. سعی کنید به مثالهایی (مانند روزنامه ، بروشور یا وب سایتی با محتوای متن زیادی) نگاه کنید تا ببینید چگونه این مکان از نظر موقعیت و ساختار چگونه است. نمودار زیر در نظر گرفته شده است که به روش ابتدایی نشان می دهد که چگونه قطعات مختلفی از نوع می توانند روی یک شبکه قرار بگیرند و به قسمتهای اصلی یک شبکه چه می گویند.

توری
اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از شبکه از سیستم Grid ، یک منبع بسیار مفید داشته باشید.

رگ

این لبه عمودی ناهموار یک بلوک از نوع است ، که معمولاً لبه سمت راست است ، همانطور که در مورد متن سمت راست وجود دارد. توجه به پارچه بسیار مهم است ، زیرا می تواند به روش بزرگی در خوانایی تأثیر بگذارد. اگر پارچه خیلی خوب نیست ، می تواند بسیار چشمگیر باشد ، زیرا یک ستون را می خوانید. معمولاً با اصلاح مجدد خط ، یا با ویرایش نسخه می توان آن را به راحتی برطرف کرد.

رگ
بیوه ها و یتیمان

اگر یک کلمه یا خط خیلی کوتاه در انتهای یک ستون باقی بماند ، آن را بیوه می گویند. به همین ترتیب اگر همان در بالای ستون زیر باقی بماند ، این یتیم نامیده می شود. هر دوی اینها تایپیوگرافی بد محسوب می شوند زیرا باعث ایجاد اشکال پریشان در بلوک نوع می شوند. معمولاً با اصلاح مجدد خط شکاف در ستون یا با ویرایش نسخه ، آنها به راحتی مانند پارچه قابل رفع هستند.

بیوه ها و یتیمان
بیشتر بیاموزید
وقتی این اصول را بیان کردم ، مقدار زیادی مواد مرجع چاپی با کیفیت خوب به صورت آنلاین وجود دارد تا به شما در یادگیری بیشتر و بهبود مهارت و قضاوت کمک کند. در زیر مجموعه ای از لینک های مفید برای شروع کار آورده شده است.

خواندن توصیه می شود

دو شرکت اصلی بین المللی قلم هر دو بخش منابع بسیار مناسبی دارند که به شما کمک می کند تا در تایپوگرافی پایه ای به شما کمک کنید:

یکپارچه برای اطلاعات تایپی شما
Font Lounge Linotype
الهام

به وب نگاهی بیندازید و احساس تایپوگرافی عالی کنید. نه تنها انواع مختلفی از سبک ها را پیدا خواهید کرد بلکه می توانید ببینید که سایر افراد نوع خوب را چه می دانند. این مکانهای خوبی برای شروع هستند:

ما عاشق تایپوگرافی هستیم
FormFiftyFive
منابع برای تایپوگرافی الهام بخش
typeneu.com
typografher.org
کلاب کارگردانان را تایپ کنید
خدمات چاپی
لیست دیوید آیری از گروه های چاپی فلیکر
تایپوگرافی در مورد رفتار
واژه شناسی
 

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • الهام سیروس

اموزش تایپوگرافی مقدماتی 2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی