آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

آموزش تایپوگرافی مقدماتی

ایپوگرافی چیست؟ تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد. تایپوگرافی با خطاطی و دست‌نویس تفاوت دارد، هر چند طراح تایپ می‌تواند از خط و دست‌نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد.

  • ۰
  • ۰

تایپوگرافی نقش بزرگی در طراحی گرافیک دارد و می تواند یکی از سخت ترین کارها برای درست کردن باشد. هدف من در اینجا به اموزش تایپوگرافی مقدماتی می پردازیم:

این پست روز بیست و یکم جلسه طراحی گرافیک است. جلسات خلاق
«روز جلسه 19 روز 21 جلسه»
مقدمه ای اساسی برای تایپوگرافی
تایپوگرافی
تایپوگرافی نقش بزرگی در طراحی گرافیک بازی می کند و بسیاری از طراحان بسیار پرشور و یا اظهار نظر در مورد آن هستند. به همین دلیل این یک موضوع بسیار داغ در محافل طراحی است.

توسعه مهارت های خود در تایپوگرافی به زمان نیاز دارد و می توان یکی از سخت ترین کارها برای درست کردن آن بود. بهتر است در اسرع وقت در تحصیلات و شغل خود درک کاملی از اصول اولیه کسب کنید. با این حال ، این یک موضوع پیچیده با حجم گسترده ای از جزئیات است که فقط در یک مقاله قابل توضیح نیست. بنابراین هدف من در اینجا معرفی برخی از اصول اولیه و رایج ترین زمینه های تایپوگرافی است که در کار طراحی شما مهم خواهد بود.

بنابراین تایپوگرافی چیست؟
تایپوگرافی نوعی هنر است که صدها سال از آن می گذرد. کلمات و متن تقریباً هر کاری که انجام می دهیم همه روزه در اطراف ما هستند. در هر قطعه از نوع که می بینید ، شخصی در نظر گرفته است که چگونه حروف ، جملات و پاراگرافها به منظور خواندن مطالب توسط ما نگاه خواهد کرد ، یا باعث می شود وقتی به آن نگاه می کنیم ، به روشی خاص احساس کنیم. بعضی اوقات خوب انجام می شود ، دیگران نه. اغلب ما طراحان گرافیک هستیم که تصمیم می گیریم چگونه به نظر برسد ، در بروشورهای ما ، آرمهای ما ، وب سایتهای ما و غیره. هرچه ما در این امر بهتر باشیم ، طرح های ما مؤثرتر خواهد بود.

تایپوگرافی خوب ناشی از توجه به جزئیات ریز است زیرا این امر می تواند تفاوت بین کار طراحی گرافیکی را که فقط قابل قبول یا واقعاً خوب است ، ایجاد کند. چیز دیگری در این مورد وجود دارد که فقط انتخاب فونت ها و کپی کردن آن به نظر خوب برسد - همچنین در مورد خواندن چیزهایی قابل خواندن و خوانا بودن (برخی از اساسی ترین کارکردهای تایپوگرافی خوب) و همچنین ساختن طرح ها به روشی زیبایی شناختی است.

تبلیغات
مبانی تایپوگرافی
آنچه در زیر آمده است ، توضیح برخی از قسمت های متداول تایپوگرافی است.

فونت یا فونت؟

بیایید این فوراً پاک شود! طراحان غالباً از تفاوت بین این دو مطمئن نیستند ، زیرا هر دو اصطلاح خوبی برای یک چیز هستند. در واقع ، یک حروف تایپ یک خانواده از قلم ها (مانند Helvetica Regular ، Helvetica Italic ، Helvetica Bold ، Helvetica Black و غیره است) اما یک قلم یک وزن یا سبک در یک خانواده ی نوع حروف (مانند Helvetica معمولی) است.

طبقه بندی نوع

طبقه بندی های مختلف و زیر طبقه بندی انواع مختلف وجود دارد ، اما معمول ترین دو نوع که شما از آنها می شنوید عبارتند از: Serif - این نوع حروف سنتی تر هستند. آنها با یک خط کوتاه یا سکته مغزی در انتهای سکته مغزی و ساقه ها مشخص می شوند (در نمودار آناتومی زیر نشان داده شده است) و Sans-serif - همانطور که از نام آن پیداست ، اینها به دلیل عدم وجود هر سریف مشخص می شوند. آنها فقط در قرن نوزدهم محبوبیت پیدا کردند و در نتیجه مدرن به حساب می آیند.

طبقه بندی
آناتومی

https://maktabtv.com/Courses/typography/

اینها برخی از بخشهای اساسی آناتومی شخصیتهای تایپوگرافی است. چیزهای بیشتری وجود دارد (که می توانید در اینجا در Fonts.com بدانید) اما فکر می کنم بهتر است ابتدا از چند مورد شروع کنید.

آناتومی
گلیف ها

گلیف ها چیست؟ بیشتر طراحان متوجه شده اند که در حال حاضر یک پالت Glyphs در اکثر بسته های نرم افزاری اصلی وجود دارد. این کلمه در اصل به همه کاراکترهای موجود در یک قلم ، از حروف تا اعداد و همه شخصیت های خاص اشاره دارد.

هسته و پیگیری

Kerning تنظیم فاصله بین شخصیتهای فردی است. ردیابی اما فاصله گروهی از شخصیت ها است. این دو اغلب اشتباه گرفته می شوند ، اما روشی که من آنها را به خاطر می آورم این است که ردیابی به نظر می رسد مانند یک خط طولانی از مسیرهای راه آهن ، در حالی که Kerning به نظر می رسد مانند هسته ، که یک موضوع فردی است.

هم ترازی

معمولاً متن باید تراز شود ، فقط به این دلیل که ما به خواندن آن روش عادت داریم. بدون دلیل خوب ، فقط متن را در قسمت متمرکز یا درست تنظیم کنید اگر مقدار کمی مانند عنوان یا عنوان باشد. همچنین ، از توجیه متن (جایی که در هر دو طرف یک لبه مستقیم وجود دارد) باید در اعتدال نیز استفاده شود. در بعضی مواقع بسیار زیبا و مرتب به نظر می رسد ، اما بیش از حد بیش از حد باعث می شود یک چیدمان سفت و سخت شود. علاوه بر این توجیه در اندازه ستون کوچک می تواند باعث ایجاد فاصله نامنظم بین کلمات شود زیرا این نرم افزار سعی دارد متن شما را متناسب با متن تنظیم کند.

اندازه گرفتن

این به طول خطوط متن در یک پاراگراف یا ستون اشاره دارد. گرچه اکثر مردم معمولاً فقط به آن به عنوان عرض ستون اشاره می کنند. اندازه گیری چیز مهمی است برای به دست آوردن درست در تایپوگرافی ، زیرا می تواند برای خوانایی متن بسیار مهم باشد. اگر این اندازه گیری بسیار گسترده باشد ، خواندن متن ممکن است دشوار باشد زیرا بعد از خواندن هر سطر ، باید تعداد بیشتری حرکت کند. اگر خیلی باریک باشد ، می تواند برای خواندن چشم خسته کننده باشد ، زیرا چشم به طور مداوم به عقب و جلو حرکت می کند. یک اندازه گیری باریک همچنین منجر به افت فشار زیادی خواهد شد.

 

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • الهام سیروس

اموزش تایپوگرافی مقدماتی 1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی